poniedziałek, 1 lipca 2013

Z NOTATNIKA PRAKTYKA…

Od dawna myślałam o tym, żeby podzielić się moimi doświadczeniami z pracy z osobami jąkającymi się, wreszcie uznałam, że ten czas jest właśnie teraz.

Kilkanaście lat temu prowadziłam klub dla jąkających się, ale niestety, nie przetrwał on próby czasu. Obecnie mam o wiele więcej wiedzy i doświadczenia, więc mam nadzieję, że uda mi  się wesprzeć jąkające się osoby w obecnym, prężnie działającym, klubie. Taki lider jak Agnieszka to prawdziwy skarb!

Drugi powód to taki, że powszechne stało się teraz łączenie wiedzy z różnych dziedzin w pracy z ludźmi. Tak właśnie robiłam; w miarę upływu czasu, do pracy z osobami jąkającymi się dokładałam techniki i sposoby, których uczyłam się na różnych warsztatach i wreszcie w Szkole Psychoterapii we Francji. Dzisiaj już nie budzi takich wątpliwości jak kiedyś stosowanie w terapii np. relaksacji czy wizualizacji.

Jąkanie stawiało przede mną niekończące się pytania, a ja próbowałam szukać na nie odpowiedzi. Będę się z Wami dzieliła moimi doświadczeniami jako praktyk, stąd ten tytuł moich opowieści: „Z notatnika praktyka”. Zawsze uważałam, że osoba jąkająca się powinna mieć wszechstronną wiedzę na temat swojej przypadłości, a może niekoniecznie chcieć czytać naukowe opracowania.
 
Ewa Ślozowska
Logopeda współpracujący z Klubem J

http://klubjszczecin.blogspot.com/p/z-notatnika-praktyka.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz